...
18 ÅR GÄLLER PÅ ALLA KÖP! SNABBA LEVERANSER! FRI FRAKT PÅ KÖP ÖVER 1399 kr!

KÖPVILLKOR

Våra Köpvillkor

Väkommen till våra köpvillkor. Vi på SveaCigarr strävar alltid efter att erbjuda en betryggande och gedigen köpupplevelse. Dessa köpvillkor syftar till att klargöra våra gemensamma rättigheter och skyldigheter. Vi rekommenderar att du läser igenom dem noggrant innan du genomför ditt köp. Vid eventuella frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Tack för att du väljer SveaCigarr!

Priser Och Betalning

Varje vara anges med pris i svenska kronor inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kassan och på denna sida.

Frakt och leveransvillkor hittar du HÄR.

BETALPARTNER

Vår betaltjänstleverantör som du betalar säkert med är Payson by SVEA. Möjliga betalsätt är:

KORTBETALNING

Payson samarbetar med VISA och MasterCard samt Diners och Discover för kortbetalningar. Vid kortbetalningar används 3D-Secure teknik som är en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt identifiera konsumenten vid köp på nätet. Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Observera att alla kredit- och betalkortstransaktioner debiteras vid köptillfället.

SWISH

När du betalar med Swish till Payson inkluderas tjänsten köparskydd för dig som konsument. För att betala via Swish behöver du ha Swish-appen och Mobilt BankID installerat på din enhet. Observera att Swish debiteras direkt vid köptillfället. Ingen avgift tillkommer vid betalning med Swish. Vid återköp återförs pengarna till ditt bankkonto genom en ny Swish-betalning från Payson, alternativt till ditt konto på Payson.

BANKÖVERFÖRING

Payson samarbetar med Trustly Group AB (org.nr 556754–8655) för betalning via bank. Bolaget är ett svensktauktoriserat betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. Trustly Group AB bedriver tillståndspliktig betaltjänstverksamhet i enlighet med lagen (2010:751) om betaltjänster och har genom underrättelse till Finansinspektionen tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES.

Se Trustly Allmänna Villkor samt Trustly Integritetspolicy för ytterligare information.

FAKTURA

I samarbete med Payson erbjuder vi dig att betala köpet mot faktura. Du måste ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i kreditprövningen. Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. Om du gör köpet för ett företags räkning ska det vara registrerat i Sverige och du vara behörig firmatecknare för företaget samt företaget godkännas i kreditprövningen. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress som anges vid köptillfället. Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Mer information och fullständiga villkor finns HÄR.

Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR

Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Ångerrätt

Ångerrätten (ångerfristen) börjar gälla 14 dagar efter att du mottagit varan. Detta är under förutsättning att varan är i väsentligen oförändrat skick och att ingen försegling eller förpackning brutits. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Skulle du vilja utnyttja ångerrätten står du som kund för eventuella returfraktkostnader. Du behöver ta kontakt med oss för att meddela att du ångrar ditt köp. Konsumentverket har även en standardblankett som du kan fylla i HÄR. SveaCigarr rekommenderar att du fyller i den som underlag.

ÅNGERRÄTTEN

Ångerrätten gäller inte om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller förseglingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

CIGARRER

Eftersom cigarrer tillhör varor som snabbt kan försämras omfattas de i regel INTE av ångerrätten. Vårt mål är ändå att du som kund ska känna dig nöjd och kommer göra den bedömningen i enskilda fall. Vi vill att du då meddelar oss snarast på kundtjänst för att göra den bedömningen. Det är av ytterst vikt att cigarrerna och försändelsen hanteras på rätt sätt när de returneras. I det fall du som kund utnyttjar ångerrätten förutsätter vi att varorna kommer tillbaka till oss i oförändrat skick och att ingen försegling eller förpackning brutits. Om varorna returneras i ett sämre skick eller i ett sådant skick att de ej går att sälja vidare har SveaCigarr rätten att göra ett värdeminskningsavdrag.

HÄVA KÖP

Du kan alltid genom att kontakta oss ångra ett köp som inte packats ner. Vi ber dig i så fall meddela oss på kundtjänst snarast. När din order är behandlat av oss kan vi tyvärr inte längre häva köpet och du måste hämta ut ditt paket i vanlig ordning för att göra en eventuell retur.

Notera att ej uthämtade varor eller paket som returneras till oss omfattas INTE av ångerrätten.

REKLAMATION

Risken för varan övergår på dig som köpare när varan avlämnats eller du får den i din besittning. Om du däremot upptäcker något fel på din order, vara eller om något saknas i ordern ber vi dig genast kontakta vår kundtjänst. Vi försöker göra vårt bästa att vara behjälplig i varje fråga och följer Konsumentköplagens och Allmänna Reklamationsnämndens regler. Vi ber endast att du som tagit emot varan genast kontakta oss med ordernummer och orsak till reklamationen samt eventuellt tar ett foto på det upptäckta felet. Så fort vi får ert meddelande kontaktar vi dig och försöker komma fram till en lösning som gynnar båda parterna. Detta gäller endast fel eller skador som upptäckts vid leverans och inte genom felhantering av varorna av dig som kund. Efter överenskommelse står vi för eventuella fraktkostnader, antingen genom återbetalning när vi fått varorna eller att en returfraktsedel skickas. Vid en eventuell retur av varorna är du som kund ansvarig att försändelsen och varorna når oss i befintlig skick. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vårt mål är att i första hand reparera varan, om det är ej möjligt, ersätter vi varan med en likvärdig och i annat fall betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Läs mer om vår integritetspolicy här.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Läs mer om vår CookiePolicy.